Undervisning på Game College HTX
Her bliver spil en måde at lære på. Du kan komme til at designe karakterer, kode funktioner, udvikle verdener og samarbejde om at skabe spil fra idé til færdigt produkt.
Nedenfor kan du se eksempler på, hvordan spil indgår i de forskellige fag.
-
Design B
Design din egen spilkarakter
I karakterdesign skaber du figurer til kendte spil som Pokémon eller Super Mario.
Du bruger hverdagsprodukter som inspiration og lærer at kombinere stil, personlighed og spillets visuelle regler.
Målet? At lave en karakter, der passer ind — men stadig skiller sig ud.
-
Programmering B
Escape Rooms
I Programmering B lærer du at kode, designe puzzles og udvikle spil, der fanger og udfordrer andre. Her forvandler du idéer til sjove, digitale oplevelser sammen med andre.
-
Kommunikation & IT A
Level Design
I Kommunikation og IT arbejder vi med leveldesign og storytelling. Vi skaber spændende baner, der guider spilleren gennem oplevelsen og styrker spillets fortælling.
Vi kombinerer idéudvikling, skitser og digitale værktøjer, så dine idéer bliver til færdige spilniveauer, der både udfordrer og engagerer.
-
FAG / niveau
Spændende beskrivelse af forløbet.
(200 tegn m. mellemrum)